Communicatie gebeurt momenteel hoofdzakelijk op afstand: e-mails, telefoongesprekken, vergaderingen via beeldschermen.
- Hoe communiceert u in delicate situaties?
- Sommigen zijn nogal agressief, anderen kiezen voor vermijding en manipulatie.
- Er is echter nog een vierde optie.
- De optie waarbij u voor uzelf en de ander de situatie op de juiste manier aanpakt.
Assertiviteit is DE manier van handelen die u in staat stelt om:
- De basis te leggen voor evenwichtige relaties op lange termijn
- Zelfvertrouwen te krijgen
- Uw behoeften te communiceren
- Conflicten beter te hanteren
U zult in staat zijn uzelf te laten gelden met respect voor anderen.
Een kunst op zich! … die aangeleerd moet worden.
Face-to-face of online?
Beide
Niveau
1
Voorkennis
Geen
Doelgroep
Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die van thuis uit of op een hybride manier moet werken en moet communiceren met collega’s, personeel, klanten, partners, enz.
Doelen
Deze opleiding reikt u de middelen aan om dagelijks vlotter en positiever te communiceren.
Gedetailleerd programma
- Het vaststellen van de uitdagingen en voordelen van assertiviteit
- Het begrijpen van uw voorkeurswerkwijze en die van anderen
- Het vermijden van valkuilen in kritieke situaties
- Het wegnemen van alles wat belemmerend is voor de assertiviteit
Het in de praktijk brengen van verschillende technieken om uw assertiviteit te ontwikkelen:
- NEE durven zeggen
- Een vraag formuleren
- Op kritiek of op een compliment reageren
Duur
3 uur