logo quality color

Hebt u het te druk?

Een paar ideeën voor een nieuw beheer van uw tijd!

Een opleidingsdag die uw Outlook prestaties en de verbetering van uw gedrag tegenover tijdmanagement verenigt!

Tijdens die praktijkgerichte en interactieve dag krijgt u de kans om uw gedrag inzake tijdmanagement te analyseren en daarna de aspecten ervan te bepalen waarin u goed dan wel aan verbetering toe bent.

U krijgt ideeën aangeboden om de prioriteiten beter te beheren, de tijdrovende bezigheden te bepalen, storingen en onverwachte gebeurtenissen het hoofd te bieden, in staat te zijn nee te zeggen.

Bovendien leert u hoe Outlook optimaal te gebruiken.

Ten slotte zullen we samen de hulpmiddelen bekijken om gedragingen te veranderen.

Aan het einde van de workshop krijgt u praktijkgerichte en dagelijks bruikbare technische kaarten overhandigd.

Inhoud van de opleiding:

• Uw tijd beheren: wat betekent dat?

– Toets: uw gedrag bepalen inzake tijdmanagement
– Uw sterke en zwakke punten bepalen

•Hoe kunt u efficiënt te werk gaan?

•Enkele tools:

– De Eisenhower matrix of hoe prioriteiten te beheren
– De te delegeren taken opsporen
– De kunst van het delegeren: tips en tricks
– Uw tijdrovende bezigheden opsporen en beheren
– Oefening: uw storingscurve analyseren
– Een “rustig uur” plannen
– Uw assertiviteit ontwikkelen: nee kunnen zeggen

Het gebruik van Outlook optimaliseren

– Goede praktijken opnemen qua berichten: een e-mail, een telefoontje of een ontmoeting?
– Precieze onderwerpen/voorwerpen schrijven, beknopte en duidelijke berichten opstellen, het aantal kopieën beperken, het aantal bijgevoegde documenten beperken, de follow-up indicator gebruiken, uw berichten laten vervallen, om mening via stemmen vragen
– Het gebruik van de geavanceerde opties van Outlook optimaliseren, waardoor u kostbare tijd gaat winnen!
– Modellen gebruiken voor terugkerende berichten
– Uw inbox beheren
– DB methode – databasen
– AVK methode – aanraken, verwerken, klasseren
– De zoekmappen gebruiken om snel berichten te hergroeperen, los van de plaats waar de mappen geklasseerd werden
– Uw taken en prioriteiten beheren met behulp van de takenmap: lijsten maken, documenteren, toewijzen, follow-ups doen…
– Talrijke (eenvoudige) projecten beheren met de takenmap
– De juiste categorieën kiezen om uw taken te hergroeperen per project, onderwerp, klant, taaksoort…
– Uw maandelijkse, wekelijkse, dagelijkse werkbelasting in de kalendermap visualiseren en beheren
– Hoe regels in te stellen waardoor Outlook in bepaalde gevallen voor u zal werken?
– Alle tips en tricks ontdekken (nuttigste sneltoetsen inbegrepen)