Inhoud van de opleiding

Hebt u het te druk?

Een paar ideeën voor een nieuw beheer van uw tijd!

Een opleidingsdag die uw Outlook prestaties en de verbetering van uw gedrag tegenover tijdmanagement verenigt!

Tijdens die praktijkgerichte en interactieve dag krijgt u de kans om uw gedrag inzake tijdmanagement te analyseren en daarna de aspecten ervan te bepalen waarin u goed dan wel aan verbetering toe bent.

U krijgt ideeën aangeboden om de prioriteiten beter te beheren, de tijdrovende bezigheden te bepalen, storingen en onverwachte gebeurtenissen het hoofd te bieden, in staat te zijn nee te zeggen.

Bovendien leert u hoe Outlook optimaal te gebruiken.

Ten slotte zullen we samen de hulpmiddelen bekijken om gedragingen te veranderen.

Aan het einde van de workshop krijgt u praktijkgerichte en dagelijks bruikbare technische kaarten overhandigd.

Inhoud van de opleiding:

• Uw tijd beheren: wat betekent dat?

– Toets: uw gedrag bepalen inzake tijdmanagement
– Uw sterke en zwakke punten bepalen

•Hoe kunt u efficiënt te werk gaan?

•Enkele tools:

– De Eisenhower matrix of hoe prioriteiten te beheren
– De te delegeren taken opsporen
– De kunst van het delegeren: tips en tricks
– Uw tijdrovende bezigheden opsporen en beheren
– Oefening: uw storingscurve analyseren
– Een “rustig uur” plannen
– Uw assertiviteit ontwikkelen: nee kunnen zeggen

Het gebruik van Outlook optimaliseren

– Goede praktijken opnemen qua berichten: een e-mail, een telefoontje of een ontmoeting?
– Precieze onderwerpen/voorwerpen schrijven, beknopte en duidelijke berichten opstellen, het aantal kopieën beperken, het aantal bijgevoegde documenten beperken, de follow-up indicator gebruiken, uw berichten laten vervallen, om mening via stemmen vragen
– Het gebruik van de geavanceerde opties van Outlook optimaliseren, waardoor u kostbare tijd gaat winnen!
– Modellen gebruiken voor terugkerende berichten
– Uw inbox beheren
– DB methode – databasen
– AVK methode – aanraken, verwerken, klasseren
– De zoekmappen gebruiken om snel berichten te hergroeperen, los van de plaats waar de mappen geklasseerd werden
– Uw taken en prioriteiten beheren met behulp van de takenmap: lijsten maken, documenteren, toewijzen, follow-ups doen…
– Talrijke (eenvoudige) projecten beheren met de takenmap
– De juiste categorieën kiezen om uw taken te hergroeperen per project, onderwerp, klant, taaksoort…
– Uw maandelijkse, wekelijkse, dagelijkse werkbelasting in de kalendermap visualiseren en beheren
– Hoe regels in te stellen waardoor Outlook in bepaalde gevallen voor u zal werken?
– Alle tips en tricks ontdekken (nuttigste sneltoetsen inbegrepen)

Vraag een gratis bestek aan!

Onze komende opleidingen

Deze opleiding vindt zeer binnenkort in inter bedrijven verband plaats, maar we zouden ook blij zijn haar op maat van uw bedrijf te organiseren in uw bedrijfsruimten!

Om meer info te krijgen, contacteer ons via onze website, per e-mail of op het nummer +32 2 331 46 66 of +32 476 62 99 11 si vous désirez recevoir plus d'informations.

L’analyse de vos besoins est gratuite !

Intra-company opleiding

Die opleiding kan op maat van en binnen uw bedrijf (intra-company) worden georganiseerd, in uw bedrijfsruimten of in een van onze leerkamers.

U krijgt een gratis helpdeskdienst/strong> voorgesteld, alsook een even gratis toegang tot onze online video’s (tips en nieuwtjes).

Vraag een gratis bestek aan!

Deze trainingen kunnen u ook interesseren

“There is an excellent balance between cost and quality”

This training instructor is extremely competent and possesses a deep knowledge of the subject matter. She has a broad experience and knows to present information in a qualitative and understandable way. She uses fine techniques and the training material is of good quality. She approaches her students in a friendly, professional and efficient way. There is an excellent balance between cost and quality. This training instructor provided our company Microsoft Office training courses for several years and the feedback of the participants was extremely positive.

Rebekka Declercq

“Highly appreciated for her patience”

Marie has come to give MS OFFICE trainings to Inter IKEA employees in Waterloo for a couple of years now following my recommendations and is highly appreciated for her patience, high level of knowledge of the tools, her talent of listening and for putting herself at the level of the participants to make sure no one is left aside. Her kind and outgoing personality is also a great part of the success of her training sessions.

Frédéric Degand

“The feedback are always excellent”

I have been working with Marie for the past 6 years. Setting up training for our members and non members in our facilities! The feedback are always excellent! Marie is so professional, her tailor made advices are much appreciated!
Just a pleasure to work with her and to join her sessions!

Antoine Houssière

Gratis analyse van uw behoeften

Hebt u specifieke behoeften inzake opleidingen? Zou u graag een opleiding op maat van uw werknemers willen hebben? De analyse van uw behoeften is gratis, aarzel niet om ons te contacteren om een afspraak te maken!

Raadpleeg ons